iForex

IFOREX szabályozás

Az iFOREX és a mögötte álló ICFD Ltd. tevékenységét nemzetközileg a CySec, Magyarországon az MNB szabályozza. Ez bőven elég kell, hogy legyen a tőke és a személyes adatok biztonságához. A CySec jelenleg az egyik legszigorúbb tőzsdei felügyelet a világon (pár éve ez még egyáltalán nem így volt). Ennek köszönhető, hogy tetemes bírságot kapott a tavalyi év végén, több szabálytalanság miatt. Természetesen attól nem kell tartani, hogy a cég eltűnik a befektetett pénzzel, és ha csődbe mennének ott a befektető védelmi alap. Az ügyfelek félrevezetése és nem megfelelő tájékoztatása azonban komoly probléma lehet, a bírságot is többek között ezért kapták. Szerintem elég sok idő eltelt mire megbüntették őket, ugyanis a demagóg reklámok már elég régóta láthatóak voltak.

https://www.portfolio.hu/finanszirozas/bankok/packazott-az-ugyfelekkel-sulyos-birsagot-kapott-a-magyar-brokerceg.271869.html

https://www.cysec.gov.cy/en-GB/entities/investment-firms/cypriot/37660/

IFOREX platform

Az iFOREX webes platformja tőlem egy erős közepest kap. A szükséges funkciói megvannak, és a célnak megfelel, de semmi több. A dizájn kérdése szubjektív ezt már más cikkben is leírtam. Lehet, hogy van, akinek az iFOREX platformja nagyon tetszik kinézetre, nekem nem annyira. Vannak szebb és élvezetesebb kereskedési felületek (pl. NAGA, IQoption), viszont a legfontosabb beállítási lehetőségeket, és a technikai elemzéshez szükséges alap eszközöket tudja. A platform sebességével sem volt semmi gond, és erre vonatkozóan nem nagyon találtam negatív véleményeket a neten.

iforex

IFOREX ügyfélszolgálat

Ha az ügyfélszolgálatot vizsgáljuk, pozitív és negatív dolgokat is meg lehet említeni. Mindenképp pozitív a magyar nyelv, nem csak chaten, hanem telefonon is. Az iForex azon kevés szabályozott brókerek közé tartozik, ahol magyar kollégák dolgoznak, és minden elérhető magyarul. Hasonlóan magyar nyelvű például a NAGA, vagy az Admiral Markets. A mérleg másik oldalán sajnos sok negatívum is van. Sok internetes vélemény alapján az iFOREX kommunikációja eléggé inkorrekt. Sokan arról számoltak be, hogy az iFOREX kollégái nagyon segítőkészek voltak a regisztráció után, majd a feltöltés válaszút volt. Ezután már kevésbé voltak segítőkészek, vagy el sem lehetett érni őket. Ha az illető nem töltött fel pénzt, akkor pedig agresszíven nyomultak és hívogatták telefonon. Egy profi ügyfélszolgálattól semmiképpen nem ezt várnánk

iforex

IFOREX ügyféltámogatás

Az iFOREX igyekszik minél több oktatóanyagot és segítséget bevetni, és úgy látom, hogy a marketinget is kezdi eltolni az ügyféltámogatás irányába mostanában. Ez pozitív, mert az embereknek kezd elege lenni a „Feri 500 Dollárt keresett egy ügyleten” típusú reklámokból. Ha a weboldalon megnézzük, találunk sok mindent, ami egy kereskedőt segíthet. Ajánlanak kereskedésről szóló e-könyvet, 1-on1 személyes oktatást, kereskedési videókat, és egyéb okosságokat, persze mindent magyarul. Úgy látom, a cég tényleg próbál egy széles tárházat kínálni a tanulni vágyóknak. Persze az egy másik kérdés, hogy ezek az oktatások és oktatóanyagok mennyire profik szakmailag. Személyes tapasztalatom ennek kapcsán nincs, de az ügyfelek véleményei vegyesek. Úgy fogalmaznám meg, hogy nem rossz az oktatásuk, de vannak jobbak a magyar piacon.